Hajfestés hennával

Sokat gondolkoztam mielőtt befestettem volna a hajam. Visszatartó erő volt az, hogy utána majd mindig festenem kell, mert a henna nem kopik ki a hajból, hanem lenő. Ezért gondolkoztam hajszínezőn is, ami pár mosás után kikopik,ha mégis megbánnám. Aztán arra jutottam, hogy miért is hajkurásznám a megfelelő terméket és színt, ha már úgyis van hennaporom? Levágtam egy tincset a hajamból és próbafestést csináltam,  az eredmény annyira meggyőző volt, hogy másnap bekevertem egy adag hennapépet és befestettem vele a hajam. Eredetileg sötét, vörösesbarna hajszínt akartam elérni, ez az én alaphajszínemből csak hennával nem elérhető szerintem, ehhez az indigó nevű növényre is szükség lett volna. Amit úgy terveztem be is szerzek, ha nem tetszene a vörös. De tetszik. 🙂 A henna állítólag remek hajápoló szer, erősíti, dúsítja és serkenti a növekedését. Nagyon jól hangzik, kíváncsian várom.
Milyen színt lehet elérni a hennával?
Függ az alaphajszíntől is, minél világosabb a haj, annál rezesebb vörös lesz az eredmény. Sötétebb hajúak mélyebb vörösesbarna árnylatokra számíthatnak.  Attól is függ a hajunk árnyalata milyen sokáig van rajta a festék. Kipróbáltam egy kevés festékkel, hogy csak egy órát hagytam pár hajtincsemen. Alig észrevehető, de egészséges vöröses fényt adott a hajamnak. Ha csak kis változtatást szeretnénk, és barna hajunk van, akkor ideális választás lehet ez is. Két-három óra elteltével vörös színt kapunk, 6-8 óra elteltével mélyebb árnyalatokat.  A hajszín vörössége egyébként festés után pár nappal is mélyül, nem lesz olyan intenzíven égő vörös, de a szín ugyanolyan élénk marad, és a haj csillogó, csak teltebb színárnyalatot kap. 
előtte

utána
Sötétbarna, gesztenyebarna, fekete haj természetesen? 
Igen, van egy indigó nevű növény. Kétféleképpen lehet használni. Vagy a hennával festett hajunkra kenjük a növényből készített festéket, vagy a hennapéphez adagoljuk. Ezt (még) nem próbáltam, csak megemlítem.
Hennapép készítése
A hennaport, ami a hajfesték alapanyaga a henna nevű bokor leveleiből készítik. Így teljesen természetes alternatívát jelent a hajszín megváltoztatására. Eredetileg vörös színre fest, de attól függően, hogyan készítjük el a pépet és mennyi ideig hagyjuk hatni a szín változhat. De hogyan is tehetjük ezt meg? Meleg vizet kell összekeverni, annyi hennával, hogy tejföl sűrűségű legyen. Mivel én sötétebb árnyalatot szerettem volna elérni, a erős fekete teával és kakaóporral ( kb 2-3 ek) kakaóporral kevertem el a hennaport. Ezt lefedve állni hagytam 1-2 órán át. Az én félhosszú, vékony szálú hajamra 200g hennának kb. a negyedéből készítettem el a pépet. Illóolajokat is ajánlanak a hennához keverni, de nagyon-nagyon fontos, hogy előtte egy nappal végezz allergiatesztet! A biztonság kedvéért én megtettem ezt a hennával is. 
Tapasztalataim 
Elsőre túl sűrű pépet ( ezt a szót sem írtam le ennyiszer egymás után soha 😀 ) készítettem, kicsit nehéz is volt eloszlatni. Majd egy zuhanysapkát húztam a fejemre és betekertem egy régi pólóval. Két és fél órát töltöttem így. Jó ideig álltam a zuhany alatt mire, minden lejött, úgy néztem ki, mint aki sárban fürdik. 😀 Ezután a szokásos módon samponoztam, balzsamoztam és szárítottam.  Maradt egy kis pépem és nem is sikerült első körben szépen befestenem a töveket, így tegnap felhasználtam a maradékot. Remélve, hogy ahol még nem látott igazán hennát, nem fog elütni a már befestett részektől. Tettem még a keverékhez egy kevés vizet és sokkal könnyebben és szebben tudtam vele dogozni. Öt órát pihent a fejemen majd lemostam. Teljesen egyenletes színhatást kaptam, tehát bátran fogom ezek után tőfestéshez használni.Festés után még napokig kakaó illata van a hajamnak! 
Fontos!

Előzőleg kémiai festékkel kezelt hajat nem szabad hennázni, mert tönkreteszi a hajat. Valahol azt olvastam, hogy csak három hónapot kell várni, de szerintem jobb megvárni, amíg teljesen lenő. Biztos, ami biztos.

Ezzel a bejegyzéssel nem szeretnék senkit sem “téríteni” a zöld módszerekre. Nem akarok olyan ember lenni, aki kipróbál valami természetes módszert ezért jobbnak érzi magát azoknál, akik nem élnek vele és csúnyán néznek másokra. Sok oldalon tapasztalom ezt, és nem értem ezt a hozzállást.

Itt és itt olvastam rengeteget a témáról. 
13 thoughts on “Hajfestés hennával

  1. nagyon szép lett, olyan különleges színe van 🙂 Mit gondolsz, az ősz hajat is befogja a henna? ugyanis még soha nem volt festve a hajam, de itt-ott már van ősz hajszál és kezd egyre jobban zavarni.

  2. Szép lett! Én is akarok majd hennázni, csak megvárom, hogy az összes szőkét kivágassam a hajamból… Már csak kb. 5 cm:P
    Egyébként nem kell megvárni, hogy az egész festék lenőjön, a 3 hónap arra kell, hogy a méreganyagok kiürüljenek a hajból, utána már nincs káros hatása a hennának a festett hajra.
    Azért érdemesebb inkább megvárni, hogy lenőjön az egész hajról, hogy ne legyen tarkbarka a végeredmény:)

  3. @ Zitu köszönöm 🙂

    @ Felhőcske köszi, hogy megírtad, miért kell várni vele és mennyit. 🙂 Én azért várnám meg, amíg lenő, mert hajfestés után 3 hónappal egyszer befestettem a hajam henna tartalmú festékkel. Ami nem tisztán növényi festék, de volt már máskor a natúr hajamra festve vele és semmi baja nem lett tőle. Na a lényeg, hogy a festett részek ezután még jobban törtek, és azóta nem tudtam rendesen növeszteni a hajam, mert mindig sokat kellett belőle visszavágatni. :/
    Kíváncsi vagyok a te sötétbarna hajadon mit fog produkálni a henna.

  4. Hmm, érdekes amit írtál…

    Én semmiképpen nem szeretnék vöröset (mert nem áll jól), a legjobb lenne olyat, mint a saját hajszínem (az ősz hajszálak miatt kellene befestenem, ha felkötöm a hajam már nagyon látszik:P).
    Ez nem lesz egyszerű művelet, még ki kell kísérleteznem a megfelelő henna+indigó keveréket.:) Honnan vetted egyébként a hennát?

  5. Fúú hát akkor ahhoz tényleg sokat kell majd kísérletezned, bár láttam szép sötétbarna hajat hennával és indigóval. 🙂 Amit ehhez a festéshez használtam azt kaptam, nővérem járt valahol Afrika északi részén és onnan hozta nekem.

  6. Szia! Két napja festettem be a hajam Cosmio hennával, 3,5 órán át volt rajta a pép. utána alaposan kiöblítettem, többször is átmostam samponnal, a mai hajmosásnál azonban mégis azt vettem észre, hogy ereszti a színét… ez normális? A felesleget dobja le a hajam magáról? Ugye idővel ez abbamarad? Pont azért döntöttem a henna mellett, mert nem ereszti a színt, mint a szintetikus festékek… 😦

    • Velem is elő szokott fordulni az első pár napban, de nyugi abba fog maradni és nem fog kikopni a színe. Azt tudom még tanácsolni, hogy legközelebb festés után öblítsd le almaecetes vízzel a hajad.

Vélemény, hozzászólás?

