Első tapasztatom az indigóval

Szeretem én a vörös hajat, de a változatosságot is. Így aztán azon a skálán, melyet a természetes hajfestés megenged nem maradok egy helyben. Ezért, és mert születésnapomra kaptam egy csomag indigót nem tarthatott vissza semmi a kipróbálásától.  Gesztenyebarna hajat szerettem volna, de elbénáztam.   Ha más haszna nem is lesz a bejegyzésnek leírom, hogy nem érdemes használni ezt a fajta festéket.
A Cosmio webáruházában olcsón beszerezhető, és további fontos információhoz juthattok: KATT!

Az indigó

Ez is, ahogyan a henna porrá őrölt növény és természetes festékként szolgál. Alapszíntől függően lehet játszani a barna-vörös árnyalatokkal a hajunkon, de akár fekete is lehet az eredmény.  A természetes festetlen, vagy csak mesterséges színezőanyagokkal kezelt hajat önmagában nem fogja megfesteni. Használata előtt hennával kell kezelni a hajat. Ha barna hajszínt szeretnénk a következő festésnél a meleg vízzel elkevert indigót kell elkeverni a már kész hennapéppel. Minél több indigót teszünk a hennapépbe, és minél több ideig hagyjuk fent a keveréket annál sötétebb szín érünk el.
Ha fekete hajat szeretnénk elég a vízzel elkevert indigót felvinni a hajra. ( természetesen miután hennával már megfestettük és a festéket lemostuk)

Amit tapasztaltam

Elkészítettem a hennapépet, hagytam állni egy éjszakát. Az indigót összevertem meleg vízzel majd a hennával, felkentem a hajamra majd egy-másfél óra után lemostam. Két evőkanál hennához egy evőkanál indigót adtam. Az indigóval kevert pépet kissé nehezebb volt kezelni, jóval potyogósabb-darabosabb mint a sima henna. A képeken is jól látható, hogy nem látható jelentős változás. Némileg sötétebb, egy hangyányit barnásabb árnyalatú vörös színt kaptam. Ennek okai a következőek lehetnek:

– nem tettem elegendő mennyiségű indigót a hennához

-nem hagytam elegendő ideig a hajamon

– nem volt elég meleg a víz, amivel az indigót összevertem hogy kioldódjon a festékanyag

– semmiképpen sem az indigóban van a hiba, másoknál is olvastam erről a növényről és ilyesmit nem tapasztaltak

Direkt napfényben látszik igazán, hogy nem történt jelentős változás. A képek négy nappal a hajfestés után készültek így bőven volt ideje mélyülni a színnek.  Nem rettentem el az indigó használatától talán ha legközelebb esedékes lesz a hajfestés okosabban kezdek neki és bebarnulok. Azért nem bánom, hogy maradtam vörös.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

2 thoughts on “Első tapasztatom az indigóval

Vélemény, hozzászólás?

